Login:

Hasło:

Ostatnio dodane

2018.06.22
Srebrna nagroda w konkursie GLASSBERRIES
Katarzyna Pieczko i Paweł Dworczyk zdobyli srebrną nagrodę w k ...

|czytaj|

2018.06.18
Sukces Barbary Widłak
Jest nam niezwykle przyjemnie poinformować, że nasza świeżo upieczona d ...

|czytaj|

2018.06.11
Godziny przyjęć kandydatów 2018/2019
Informacja dla Kandydatów.   Dziekanat Wydziału Form Przemysł ...

|czytaj|

2017.01.13
Colour Culture Science - księga abstraktów
Książka abstraktów wystąpień uczestników Międzynarodowej ...

|czytaj|

Polecane linki

|Więcej|

Start » Aktualności » Wykłady

6 grudnia 2011 - wykład gościnny i otwarcie wystawy

2011.12.02, Bożena Groborz

dr Rostislav Illík
Schemat Procesu Nauczania w Studiu Projektowania Graficznego

Wydział Mediów Uniwersytetu Tomasza Baty w Zlinie, Republika Czeska
Czas trwania: 50 minut

Proces nauczania w Studiu Projektowania Graficznego oparty jest na oryginalnej koncepcji nauczania, która wynika przede wszystkim z prywatnych doswiadczen nauczajlcych, doświadczeń zarówno praktycznych, jak i nabytych w trakcie procesu nauczania. Na koncepcję owego procesu, w odróżnieniu od innych szkół artystycznych, wpływa między innymi to, iż na wydziale pod jednym dachem prowadzi się dwa pozornie nie związane z sobą programy studiów. Pierwszym z nich jest program Sztuk Pięknych, a drugim – program Studiów Medialnych i Komunikacyjnych. W ramach tego drugiego programu funkcjonuje kierunek Komunikacji marketingowej. Z tego połączenia wynika między innymi to, że wydział zajmuje się ukierunkowanym nauczaniem sztuki reklamy. To bynajmniej nie ogranicza całkowicie niezależnej działalności twórczej wszystkich jedenastu studiów FMK. Każde z nich jest niezależne w swoim rozwoju i nauczaniu. Są to: Studio Projektowania Graficznego, Studio Fotografii Reklamowej, Studio Sztuk Przestrzennych, Studio Wzornictwa Przemysłowego, Studio Projektowania szkła, Studio Projektowania Obuwia, Studio Projektowania Odzieży, Studio Animacji, Studio Sztuk Audiowizualnych, Studio 3D oraz Studio Komunikacji Wizualnej. Po pewnym czasie, który upłynął od założenia AGD [Studia Projektowania Graficznego], które miało miejsce w roku 1996, dzięki wieloletnim doświadczeniom możliwe stało się zaoferowanie studentom powszechnie obowiązujących norm nauczania i pokusić się o zdefiniowanie jego podstawowych filarów. Celem tak ukierunkowanego nauczania jest wyraźne wzmocnienie i ulepszenie jego jakości zarówno w AGD, jak też w ramach całej FMK tak, aby dzięki temu projektowi było ono przejrzyste, zrozumiałe, a przede wszystkim systemowe.

Motywem tego wykładu jest przedstawienie długookresowo realizowanego projektu wizualizacji procesu nauczania w Studiu Projektowania Graficznego za pomocą Wizualnego Schematu Procesu Nauczania. Owa koncepcja prezentacji umożliwia prezentowanie nauczania zarówno przy pomocy statycznych (fizycznych), klasycznych prezentacji w formie wystawy, lub też za pomocą promocyjnych płyt CD (DVD) rozdawanych przy okazji rozmaitych wydarzeń (dni otwartych drzwi połączone z zaprezentowaniem programu nauczania, konferencje naukowe, wykłady i inne). Za znaczącą korzyść uznać należy także to, iż sami studenci mogą, zanim jeszcze podejmą studia, uzyskać istotne tekstowe i wizualne informacje na temat przebiegu studiów. Istnieje ponadto możliwość wyraźnego poprawienia i unowocześnienia systemu archiwizacji prac. Na jednej płycie CD (DVD) może zostać przedstawione wyniki nauczania całego rocznika w okresie dwóch semestrów wraz ze wszystkimi dodatkami, łącznie z dokumentacją wizualną. Cały system umożliwia również bardzo szybką orientację w przerobionym materiale oraz lepszej jakości planowanie i koordynowanie nauczania.

Zapraszamy
6 grudnia 2011, godz. 13.15, sala 108