Login:

Hasło:

Ostatnio dodane

2018.09.25
Obrony - drugi termin, 8 października 2018
  imię i nazwisko studenta temat pracy dyplomowej komisj ...

|czytaj|

2018.09.25
INAUGURACJA WYDZIAŁOWA 2018/2019
INAUGRUACJA WYDZIAŁU FORM PRZEMYSŁOWYCH ODBĘDZIE SIĘ 1 PAŹDZIERNIKA B ...

|czytaj|

2018.09.25
Projektowanie kierunkowe oraz uzupełniające- 1 i 2 stopień 2018/2019
Ruszyły zapisy na przedmiot Projektowanie kierunkowe oraz uzupełniające ...

|czytaj|

2017.01.13
Colour Culture Science - księga abstraktów
Książka abstraktów wystąpień uczestników Międzynarodowej ...

|czytaj|

Polecane linki

|Więcej|

Start » Aktualności » Wykłady

Visual communication design: reflective practice & visual arguments

2017.11.09, Piotr Hojda

wykład gościnny
wtorek | 14-11-2017 | godz. 13:15 | sala 108

Zapraszamy na spotkanie z dr Karelem van der Waarde, specjalistą projektowania informacji, który w listopadzie 2017 roku będzie prowadził warsztaty projektowe dla studentów III roku WFP.

wykład w języku angielskim


Asking some basic questions about graphic design (or ‘visual communication design’) could be seen as provocative. The following questions are difficult to answer:
- Do designers really need to learn about people who look at your designs?
- How do designers establish if their designs are effective?
- How do designers decide if they have delivered the best quality?
- What are the strongest arguments designers can use?
- What are the most profitable activities?
These questions are usually avoided in the literature about graphic design and are rarely discussed in design schools.

This lecture is based on two premises. The first one is that graphic designers develop visual arguments for clients. Designers suggest approaches that support dialogues between clients and their relations. The second one is that graphic designers are reflective professionals. Designers use a practical framework to learn, consider, and reflect on their activities. Looking into these premises makes it easier to answer the abovementioned questions.



Dr Karel van der Waarde ( http://graphicdesign-research.com ) to specjalista projektowania informacji (doktorat w Department of Typography & Graphic Communication na Reading University, UK), obecnie jest związany z Basel School of Design (Szwajcaria). Autor ponad 80 artykułów, prawie 100 wystąpień na konferencjach, współredaktor czasopisma Information Design Journal (2000-2004), wiceprezydent International Institute for Information Design (IIID) w Wiedniu odpowiedzialny za edukację i badania naukowe.