Login:

Hasło:

Ostatnio dodane

2019.05.26
Historia wzornictwa dla kandydatów na studia - ZMIANA W PLANIE WYKŁADÓW
Uwaga, z przyczyn niezależnych od organizatora zmieniony został plan ...

|czytaj|

2019.05.20
Letnia Szkoła Designu - zajęcia dla grup
Szanowni Państwo, Prosimy o zgłaszanie do 15 kwietnia grup na zajęc ...

|czytaj|

2019.05.15
Egzaminy Historia sztuki XX w i Teoria sztuki, sesja letnia 2018/19
Szanowni Państwo, uprzejmie informuję o terminach egzaminów ...

|czytaj|

2017.01.13
Colour Culture Science - księga abstraktów
Książka abstraktów wystąpień uczestników Międzynarodowej ...

|czytaj|

Polecane linki

|Więcej|

Start » Aktualności » Wykłady

Media Design: Design Experiments from California

2016.11.09, Piotr Hojda

wykład gościnny
wtorek | 15-11-2016 | godz. 13:15 | sala 108


Zapraszamy na spotkanie z Prof. Anne Burdick / Chair, Media Design Practices Program / Art Center College of Design w Pasadenie, CA, USA


Human-centered design methods are widely used to create services, systems, and interactions. Such methods are based upon the belief that shaping technology to humans (rather than humans to technology) is the best way to design for the lives, habits, expectations, and needs of said human.

The human at the center is frequently called a user, which is not a neutral term. Users are understood to have distinct motivations and ways of seeing, doing, and being in a world defined by use. But throughout history and across cultures there exist many ways to conceptualize a human, from the Liberal Humanist subject of the Enlightenment to the not-Self (Anatta) of Buddhism. How would the design of services, systems, or interfaces change if they were “centered" on, for example, a “not-Self” rather than a user? This talk will look at the impact of how our conceptions of humans influence our designs with the aim of finding a model that suits design in the context of the Digital Humanities.



Prof. Anne Burdick jest dyrektorką programu nowych mediów (Department Chair, Graduate Media Design Practices Program) w Art Center College of Design w Pasadenie (http://mediadesignpractices.net). To unikalny program na poziomie magisterskim łączący wykorzystanie nowych mediów i digital design w kontekście działań prospołecznych. Prof. Burdick jest uznanym projektantem grafiki i nowych mediów (http://anneburdick.com), redaktorem http://electronicbookreview.com. Zajmuje się również teorią. W 2012 w MIT Press opublikowała książkę Digital_Humanities – https://mitpress.mit.edu/books/digitalhumanities – (wraz z Johanną Drucker, Peterem Lunenfeldem, Toddem Presnerem and Jeffreyem Schnappem).



wykład w języku angielskim