Login:

Hasło:

Ostatnio dodane

2019.02.02
Zmiana terminu zajęć styczniowych - rekrutacja trwa (do 26. stycznia)
Zajęcia przeniesione z 19. stycznia na 2. lutego 2019 2. lutego 2019, ...

|czytaj|

2019.02.02
Letnia Szkoła Designu - harmonogram zajęć I-IV 2019 ZMIANA w styczniu
UWAGA: nastąpila zmiana adresu mailowego do wysyłania zgłoszeń na letni ...

|czytaj|

2019.02.01
Letnia Szkoła Designu - rekrutacja krok po kroku - zmiana adresu e-mail
Rekrutacja – krok po kroku - UWAGA nowy adres e-mail letnia.szkola.de ...

|czytaj|

2017.01.13
Colour Culture Science - księga abstraktów
Książka abstraktów wystąpień uczestników Międzynarodowej ...

|czytaj|

Polecane linki

|Więcej|

Start » Aktualności » Dzień Barwy

Agnieszka Jacobson-Cielecka

2015.11.01, Bożena Groborz


  • Dyrektor artystyczna School of Form;

  • współautorka programu nauczania w School of Form;

  • została uhonorowana nagrodą Animatora 2012 w konkursie Design Alive Awards za inicjowanie, animowanie i organizowanie wydarzeń, które wpływają na świadomość designu w Polsce oraz na jego popularyzację na świecie;

  • dziennikarka, założycielka i wieloletnia redaktor naczelna polskiej edycji Elle Decoration;

  • jej teksty można przeczytać w Twoim Stylu, Polityce, Wysokich Obcasach, magazynie "Wprost" oraz pismach branżowych, jak 2+3D, Architektura i Design Alive.


Kolor jako sposób porządkowania świata. Kalibrowanie oka.


Rzeczywistość można katalogować na różne sposoby. Można układać wszystko wg kolorów. Takie zajęcie pozornie bez sensu uczy obserwacji, a w efekcie uwrażliwia na względność zjawiska. Choć mierzalny, kolor rządzi się własnymi prawami. Zapisany w obiektywnych kodach NCS czy Pantone zmienia się pod wpływem światła, podłoża na które został aplikowany czy towarzystwa w którym się znalazł. Te same palety używane w innych proporcjach prowadzą do innych rezultatów. Te same palety używane w tych samych proporcjach lecz na innych formach także dają różne efekty.
W swojej praktyce dydaktycznej, wykorzystuję swoje artystyczne doświadczenia, staram się zaszczepić studentom wrażliwość. Nauczyć ich z uwagą obserwować zależności pomiędzy kolorem, formą i materią, zanim sięgną po nowoczesne i zaawansowane technologicznie narzędzia. Chcę ich nauczyć doświadczania koloru. Chcę by traktowali kolor jak własny język, jak sprawę osobistą.