Login:

Hasło:

Ostatnio dodane

2018.12.15
Letnia Szkoła Designu - harmonogram zajęć w 2018 roku
10. listopada 2018, 10-13Trening twórczościgrupa wiekowa: 8-11 latr ...

|czytaj|

2018.11.24
zajęcia 24 listopada - rekrutacja trwa
24. listopada 2018, 10-13Rysunek formą komunikacjigrupa wiekowa: 10-11rekr ...

|czytaj|

2018.11.15
Changing Your (Design) Mind
wykład gościnnywtorek | 20-11-2018 | godz. 13:15 | sala 108Zapraszamy na ...

|czytaj|

2017.01.13
Colour Culture Science - księga abstraktów
Książka abstraktów wystąpień uczestników Międzynarodowej ...

|czytaj|

Polecane linki

|Więcej|

Start » Aktualności » Dzień Barwy

Agnieszka Jacobson-Cielecka

2015.11.02, Bożena Groborz


  • Dyrektor artystyczna School of Form;

  • współautorka programu nauczania w School of Form;

  • została uhonorowana nagrodą Animatora 2012 w konkursie Design Alive Awards za inicjowanie, animowanie i organizowanie wydarzeń, które wpływają na świadomość designu w Polsce oraz na jego popularyzację na świecie;

  • dziennikarka, założycielka i wieloletnia redaktor naczelna polskiej edycji Elle Decoration;

  • jej teksty można przeczytać w Twoim Stylu, Polityce, Wysokich Obcasach, magazynie "Wprost" oraz pismach branżowych, jak 2+3D, Architektura i Design Alive.


Kolor jako sposób porządkowania świata. Kalibrowanie oka.


Rzeczywistość można katalogować na różne sposoby. Można układać wszystko wg kolorów. Takie zajęcie pozornie bez sensu uczy obserwacji, a w efekcie uwrażliwia na względność zjawiska. Choć mierzalny, kolor rządzi się własnymi prawami. Zapisany w obiektywnych kodach NCS czy Pantone zmienia się pod wpływem światła, podłoża na które został aplikowany czy towarzystwa w którym się znalazł. Te same palety używane w innych proporcjach prowadzą do innych rezultatów. Te same palety używane w tych samych proporcjach lecz na innych formach także dają różne efekty.
W swojej praktyce dydaktycznej, wykorzystuję swoje artystyczne doświadczenia, staram się zaszczepić studentom wrażliwość. Nauczyć ich z uwagą obserwować zależności pomiędzy kolorem, formą i materią, zanim sięgną po nowoczesne i zaawansowane technologicznie narzędzia. Chcę ich nauczyć doświadczania koloru. Chcę by traktowali kolor jak własny język, jak sprawę osobistą.