Przeszliśmy długą drogę od czasów, kiedy trzeba było informować, że jest coś takiego jak dizajn, poprzez pokazywanie, jaki może być – i że to nie tylko fikuśne obiekty – aż do sytuacji, w której dizajn próbuje odgrywać jeszcze ważniejszą rolę w coraz większej liczbie dziedzin życia i konieczne jest rozszerzanie opowieści o kolejne nieoczywiste rozdziały. Informowanie oraz pokazywanie wartości naszego sposobu myślenia i naszych działań może przyczyniać się do rozwoju dyscypliny, a także ułatwiać komunikację zarówno wewnątrz naszego środowiska, jak i na zewnątrz.
Po co promować dizajn? Pokazywać w muzeum produkty, które można zobaczyć na sklepowej półce? Po co budować instytucje, które w obszarze swojego zainteresowania mają projektowanie. Po co przeznaczać ogromne środki finansowe na programy łączące świat biznesu i dizajnu. Po co pisać o projektowaniu czy organizować branżowe festiwale i konkursy?
Z pomocą autorek i autorów w tym numerze chcielibyśmy znaleźć przekonujące odpowiedzi na te pytania.
Piotr Hojda
redaktor prowadzący numeru
Więcej na formy.xyz
—
Okładka: Millarc – krakowskie studio CGI, specjalizujące się w realizacji projektów wspierających produkty globalnych marek poprzez najwyższej jakości renderingi, animacje i postprodukcję materiałów promocyjnych.
millarc.com