Oficjalna witryna Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie

Aktualności

28 / 10 / 2024

Październikowe warsztaty studenckie – podsumowanie



28 / 10 / 2024


Krótkie podsumowanie warsztatów projektowych, które odbyły się na początku października na naszym wydziale!

III rok, 1. stopnia – warsztaty 2D, 1–4 października 2024


Na początku października studenci trzeciego roku studiów licencjackich pod kierunkiem Petera Javorika i Natalii Pietruszewskiej-Golby, zmierzyli się z wyzwaniem projektowym dotyczącym wsparcia społeczeństwa w sytuacjach kryzysowych. Ich zadaniem było zaprojektowanie zestawu piktogramów do tymczasowego oznakowania przestrzeni, takich jak punkty poboru wody pitnej czy wydawania posiłków. Kluczowym założeniem była możliwość łatwego odtworzenia znaków na podstawie prostej instrukcji, przy użyciu podstawowych narzędzi dostępnych na miejscu zdarzenia (spray, kreda, taśma).
Prowadzący byli pod wrażeniem kreatywności i społecznej wrażliwości studentów. Co ciekawe, podobny temat był realizowany na WFP już w 1999 roku w pracowni prof. Ewy Pawluczuk, co pokazuje, że niektóre zagadnienia projektowe pozostają aktualne i niezmiennie inspirują kolejne pokolenia studentów.

I rok 2. stopnia – warsztaty 2+3D, 8–10 października 2024


W drugim tygodniu października studenci pierwszego roku studiów magisterskich wzięli udział w warsztatach projektowych prowadzonych przez Sonię Furmanek oraz Ewę Bujak, których celem było stworzenie odzieży ochronnej dla społeczności WFP. Uczestnicy, podzieleni na zespoły, pracowali nad projektami dedykowanymi różnym pracowniom: obróbki metalu, drewna i tworzyw, rzeźby/ceramiki, malarstwa/sztuk wizualnych oraz clayu.
Warsztaty rozpoczęły się od konstrukcji podstawowego modułu roboczego, dostosowanego do średnich wymiarów użytkownika. Następnie zespoły przeprowadziły szczegółową analizę potrzeb wynikających ze specyfiki przydzielonych pracowni, poszukiwały inspiracji w trendach odzieży zawodowej i sformułowały wstępne założenia projektowe. Po prezentacji projektów indywidualnych, każdy zespół wybrał koncepcje do realizacji. Studenci nauczyli się obsługi maszyn typu stębnówki, co pozwoliło im na samodzielne wykonanie prototypów. Warsztaty zakończyły się prezentacją i omówieniem gotowych realizacji, uwzględniającą analizę problemów, wnioski oraz założenia funkcjonalne, technologiczne i estetyczne.


udostępnij Udostępnij na LinkedIn Udostępnij na LinkedIn
Udostępnij na Facebook Idź do Facebook
Udostępnij na Twitter Udostępnij na Twitter